Ridläger - sommaren 2024!

Välkommen att anmäla dig till våra ridläger! Nedan hittar du rätt läger för dig. Om du är osäker får du gärna maila oss och be om råd, på malungsalens.rk@gmail.com

Anmälan är öppen tom 31 maj därefter är din anmälan bindande. Anmälning sker av målsman på denna blankett som lämnas personligen till din instruktör eller via mail. Skriv önskan om vilken/vilka hästar ni önskar ha under lägret.

Betalning sker med swish första lägerdagen.  (Är du ej medlem tillkommer 100 kr till lägeravgiften)

Maila oss med eventuella frågor och funderingar. Hoppas vi ses i sommar!

UNGDOMS-TRÄNINGSLÄGER 24-25/6

För ungdomar med ridvana, från 12 år

Träningsdagar för ungdomar! Vi har två dagar tillsammans, med två ridpass om dagen. Dressyr, markarbete, hoppning och uteritt ingår. Om vädret tillåter kan terrängbanan vara ett alternativ!

Det ingår två ridpass om dagen, samt lunch.

Mån – Tis

Kl. 9-ca 17 beroende på antal deltagare

Max antal: 12st

Skolhäst kan endast ha en ryttare, så först till kvarn gäller.

Nivå: Du behöver kunna rida självständigt i skritt, trav & galopp på din häst. Samt sköta din häst självständigt i stallet.

Skolhäst: 1350 kr
Egen häst: 1150 kr

BARNLÄGER 1, 26-28/6

För dig som rider i M1-M2, ålder 7-11 år

För dig som rider själv i skritt och trav, ev. provat galopp. Vi rider ett pass om dagen, ett teoripass och fixar tillsammans i stallet. Förutom ridning, fikar och leker vi!

På onsdagen avslutar vi med TACOlunch!

Ons – Fre

Kl: 9-13

Max antal: 14st

Nivå: Du rider själv i skritt och trav, ev. provat galopp.

Skolhäst: 1150 kr
Egen häst: 950kr

För de yngsta, 26/6

Prova-på ridning, för barn 3-5 år

Ons – kl: 15.30 -17.00

Ett tillfälle för de allra minsta att få komma och hänga i stallet och prova rida. Utöver ridningen och häng i stallet så fikar vi.

Vi anpassar tiden efter barnen. Ledvana av häst krävs av den vuxne som är med barnet.

Max antal: 6st

150kr

(är du ej medlem tillkommer 100kr) Betalning sker med swish i anslutning till lägrets början.

Nybörjarläger 27-28/6

För nybörjare, barn från 6 år

Tvådagars ridläger för dig som är i uppstart av ridningen, kanske har du ridit lite grann och kan rida i skritt själv, eller så är det första gången du rider?

Är ryttaren helt nybörjare krävs egen ledare.

Det ingår ridning, enklare teori och fika.

Tors- Fre

KL: 15.00 -17.00

Max antal: 7st

650kr

BARNLÄGER 2, 1-4/7

För dig som rider i M1/M2 från 9år

För dig som rider själv i skritt, trav & galopp. Vi rider ett pass om dagen, ett teoripass och fixar tillsammans i stallet. Förutom ridning, fikar och leker vi!

På torsdagen avslutar vi med Tacolunch!

Mån – Tors

kl. 9-13

Max antal: 14st

Nivå: Du rider själv i skritt, trav & galopp.

Skolhäst: 1350 kr

Egen häst: 1150 kr

För de yngsta, 3/7

Prova-på ridning, för barn 3-5 år

Ons – kl: 15.30 -17.00

Max antal: 6st

150kr

Instruktör: Amanda Hallgren

Viktig information som gäller samtliga ridläger:

Anmälan är öppen tom 31 maj därefter är din anmälan bindande. Anmälning sker av målsman på denna blankett som lämnas personligen till din instruktör eller via mail. Skriv önskan om vilken/vilka hästar ni önskar ha under lägret.

Betalning sker med Swish första lägerdagen.  (Är du ej medlem tillkommer 100 kr till lägeravgiften)

Maila oss med eventuella frågor och funderingar på malungsalens.rk@gmail.com.
Hoppas vi ses i sommar!