Ridskolans hästar

Här hittar du info om alla ridskolehästarna. De ägs gemensamt av föreningen och går i ridskolans verksamhet.

Sam

Namn: Sam 6
Född: 2014
Ras: Irländsk sportponny
Färg: Skevkal (ljusfläckig)

Storlek: B ponny

Beskrivning: Sam är en stabil och säker ponny. Han går fram i ur och skur.

Shiraz

Namn: Hillside Shiraz
Född: 2010
Ras: Irländsk sporthäst
Färg: Brun

Storlek: Storhäst

Beskrivning: Shiraz är ridskolans klippa. Vi har haft henne sedan 2017. En supersnäll tjej som ibland kan vara lite sparsam med sin energi men med en skicklig ryttare är hon väldigt fin och välutbildad.

Romeo

Namn: Romeo
Född: 2013
Ras: Dansk korsning
Färg: Rödskäck
Beskrivning: Romeo älskar uppmärksamhet och mys. Han ställer alltid upp och är snäll i ridningen men kan bli lite pigg.

Maggan

Namn: Maggie May
Född: 2011
Ras: Korsningsponny

Färg: Skevkal (trefärgad)

Storlek: D ponny

Beskrivning: Maggan är en försiktig och blyg men väldigt snäll tjej, man får vara lite extra lugn i hennes box och runt henne. Hon är väldigt snäll i ridningen och passar för de flesta ryttare. Hoppningen har hon haft lite svårt för men har bättrat sig lite.

Bosse

Namn: Lough Boy
Född: 2010
Ras: Connemara

Storlek: D ponny

Beskrivning: Bosse har tidigare tävlat upp till LB (1m på D-ponny) i hoppning innan ridklubben köpte honom. Han kan vara lite långsam att få igång i ridningen men är duktig och fin då man får igång han.

Apasch

Namn: Capatchii
Född: 2014
Ras: Svensk ridponny

Färg: Brunskäck

Storlek: C ponny

Beskrivning: Apasch är en pigg och glad ponny med några rävar bakom örat. Han är väldigt populär på ridskolan och rolig att rida. Han tycker det är super roligt att hoppa.

Chilli

Namn: Chitana
Född: 2013
Ras: Belgisk ridhäst

Färg: Skimmel
Beskrivning: Chilli är pigg men snäll. Tycker det är super skoj att rida ut och att hoppa men kan också vara super fin i dressyren med en skicklig ryttare.

Darling

Namn: Glenview Darling
Född: 2009
Ras: Irländsk ridponny

Färg: Svart
Beskrivning: Darling ställer upp på allt. Hon är super snäll och säker.

Dolly

Namn: Dapple
Född: 2016
Ras: Irländsk sporthäst

Färg: Skimmel
Beskrivning: Dolly är lika snäll som hon är stor.

Benny

Namn: Heights
Född: 2015
Ras: Irländsk ridponny

Färg: Svartskäck

Storlek: Storhäst

Beskrivning: Benny är en klok och snäll häst. Han har lite svårt för galoppen men tycker det är kul att hoppa ändå.

Nils/Nisse

Namn: Nielisz

Född: 2018
Ras: Konik Polski

Färg: Musblack

Storlek: C ponny

Beskrivning: Nisse är våran nykomling. Han är unghäst och ganska grön än.