Hoppa till sidans innehåll

Styrelsen informerar


Nedan publicerar vi ibland viktig information och uppdateringar från styrelsen. 


Styrelsen informerar - 21 april

Hej igen, alla medlemmar!

Till att börja med vill vi informera om att ridskolechef Linnéa Åslin har sagt upp sig. Vi tackar henne för sin tid på ridskolan och önskar henne all lycka till i framtiden!

Då Linnéas sista arbetsdag är 7 maj har vi ordnat en lösning för resten av terminen. Johanna Eriksson som många känner sedan tidigare, som varit djupt engagerad i föreningen och har arbetat på ridskolan i många år, kommer att ha nästan alla Linnéas lektioner.

Vi söker också ny verksamhetsansvarig, och hoppas att vi ska ha någon på plats innan höstterminen. Om du känner någon lämplig person får du gärna tipsa denne om jobbet och uppmuntra till att söka. Man får gärna dela jobbannonsen som kommer ut inom kort. 
 

Ridlägren kommer att planeras om

Eftersom Linnéa inte kommer att vara ridlärare på sommarens ridläger kommer de att behöva planeras om. De anmälningar som redan kommit in gäller fortfarande och man behöver inte fylla i en ny. Inser man att de nya ridlägerplanerna inte passar har man rätt att avboka. Vi hoppas på förståelse angående detta. Det nya upplägget kommer ut nästa vecka. 

Tack för ett bra medlemsmöte, söndagen 11 april!
Vi hoppas att det var informativt. Här följer en kort sammanfattning. 

Föregående års ekonomi gicks igenom och vår nya ekonomiansvarige Marie Jernberg har städat upp bokföringen så att rätt sak har hamnat på rätt plats. Detta kommer hon även att göra i fortsättningen. 

Styrelsen uppmuntrar medlemmar att engagera sig i frågor där man känner att man kan bidra. Exempelvis behövs några som kan arbeta med sponsring, några som vill arbeta med olika delar på anläggningen, etc.

Tävlingssektionen har börjat arrangera träningar av olika slag för att utöka utbudet på helgerna. Ambitionen är att det ska hända minst en grej varje helg, och med detta hjälps ridskolan och alla sektioner åt. Kom ihåg att spana in föreningens nya digitala kalender, den finns på hemsidans förstasida. 

Tänk på din omgivning när du rider ut

Vi har många att ta hänsyn till runt omkring oss när vi rider. Markägare vill inte att vi rider rakt över ängar som de skördar hö på, och grannar är tacksamma om vi åker tillbaka och tar hand om vårt hästbajs på gångvägar och trottoarer. Som hästälskare vill man gärna att andra tänker positivt om hästar och ryttare. Därför försöker vi alla tänka på att hälsa glatt när vi möter folk, följa regler och bestämmelser, samt städa upp efter oss. Tack för att du visar hänsyn!

Extrainsatt årsmöte

Svenska ridsportförbundet har skickat ut nya stadgar alla ridklubbar behöver anta. Därför kallar vi till extrainsatt årsmöte 9 maj klockan 18:00, där mötets enda punkt är att behandla de nya stadgarna. Mötet kommer att genomföras digitalt, på samma sätt som ordinarie årsmöte och medlemsmötet, det vill säga i facebookgruppen “MSRK medlemsmöten”. 

Varma hälsningar, Styrelsen

 

 

Styrelsen informerar - 7 April

Hej alla medlemmar! Vi är mitt i vårterminen och verksamheten flyter på. Chilli har återhämtat sig från sin skada och håller på att sättas igång igen. Royal har haft en hovböld och har gips. De andra hästarna mår fint.

Styrelsen arbetar frenetiskt och har möten 1-2 gånger i veckan. Lördagen 11/4 klockan 15:00 hålls ett första medlemsmöte digitalt, där det främsta syftet är att styrelsen ska besvara de frågor som uppkom på årsmötet. Mötet äger rum i en facebookgrupp som heter “MSRK medlemsmöten”. Om du deltog på årsmötet är du redan medlem i gruppen. Vill du delta under detta och/eller kommande medlemsmöten ansöker du om medlemskap i den facebookgruppen. Alla medlemmar är varmt välkomna att delta!

 

Du kan bidra till att byta underlag i ridhuset!

En arbetsgrupp i styrelsen har under en längre tid arbetat med att göra research om underlagsbyte i ridhuset. Det är något som verkligen behövs eftersom underlaget idag hindrar viss verksamhet och sliter på alla våra hästars kroppar. Målet är att genomföra bytet denna sommar när ridskoleverksamheten är stängd. För att spara in kostnader är vi tacksamma för alla som kan tänka sig att hjälpa till.

För att kunna byta ut underlaget ska bidrag sökas men vi kommer även att behöva dra in pengar själva. Vi har fått ett mycket bra erbjudande om att sätta plantor i skogen i två dagar för 50.000 kronor. Till detta behöver vi 20-25 personer om dagen, och vi hoppas att det ska vara enkelt att få ideella krafter att ställa upp på detta då det är en otroligt viktig insats. Mer information om detta kommer. Plantsättningen sker helgen v.20 (lördag och söndag, 22-23 maj). Tillsammans vet vi att vi kommer att göra ett fantastiskt jobb!

.

Tillsammans får vi ridklubben att gå runt

Arbetet med att dra in pengar till klubben då vi går miste om stora inkomster när dansbandsveckan ställs in pågår hela tiden. Vi har en mycket tajt årsbudget i år som till stor del hänger på ideella insatser. Förstås söks bidrag och sponsring, och försäljning och tjänstgöring är viktigare än någonsin. Nyligen sålde vi över 400 påskägg vilket genererade över 13.000 kronor. Nu drar nästa försäljningsperiod av Newbody igång och vi satsar på rekord, eller hur?

I sommar kommer vi som vanligt att städa Grönland på lördagar. Detta är också en viktig inkomstkälla för klubben. Tjänstgöringslistor kommer att publiceras inom kort. Vänligen håll koll på ditt datum och byt med någon annan på listan om passet du tilldelas inte passar dig. Det är väldigt viktigt att vi sköter våra städningstimmar. Det är en liten insats för en totalt sett stor summa pengar.

Vi vill också informera om att om dansbandsveckan mot förmodan skulle bli av i någon form kommer vi att göra vad vi kan för att generera inkomst även då. Var beredd på att eventuell tjänstgöring kommer att planeras om så blir fallet. 

 

Arbetsgrupp – något för dig?

Skulle du själv vilja engagera dig mer för ridklubben - och känner att du skulle vilja rikta in dig på ett specifikt område? Exempelvis behövs en arbetsgrupp som arbetar med sponsring. Har du ett stort kontaktnät, har bra kännedom om företagslivet i trakten, eller är en fena på att skapa och bygga relationer? Hör av dig till Åsa Jonsson så berättar hon mer! Naturligtvis är det också viktigt att vi underhåller vår anläggning. Styrelsen efterlyser några som kan intressera sig för olika områden på anläggningen. Klubbstugan, ridhuset, hagar och så vidare. Det finns planer på att måla, rusta upp och laga etc. Vill du hjälpa till? Har du någon annan idé om någonting du tycker bör förbättras? Kan du tänka dig att hjälpa till med det? Kontakta oss!

Årets Fixardag!

För att hålla anläggningen i gott skick har vi varje år en “fixardag”. I år blir Fixardagen den 5 juni. Vi kommer att sprida ut oss i arbetsgrupper för att följa corona-restriktioner och vi bjuder på förtäring. Vi börjar klockan 10.00 och håller på till senast 14.00. Tusen tack för att du kommer och ställer upp! 

 

Cafeterian – sugen på att baka?

Många saknar cafeterian och den kommer att öppna upp gradvis under våren, om restriktionerna tillåter. Det är väldigt viktigt då att alla som vistas där hjälps åt att hålla rent och snyggt, och framförallt hygieniskt. Det måste vara ett gemensamt ansvar. Cafeterian ska vara en trevlig plats att besöka. Till en början kommer cafeterian att vara öppen under uppstyrda former vid aktiviteter, exempelvis Påskharehoppet 10 april. Man är alltid välkommen att baka och lägga fika i frysen. Om någon kan förse cafeterian med någon godbit till Påskharehoppet i helgen vore det toppen. 

 

Nyhet – ridklubbens kalender!

Nu finns en analog kalender på anslagstavlan där alla ridskolans aktiviteter skrivs upp. Vi presenterar nu också en digital kalender som man kan se oavsett var man är, och som man kan prenumerera på om man har ett google-konto. Den kommer också att finnas lättillgänglig här på hemsidan. I denna kalender ska alla möjliga aktiviteter skrivas in - ridskolans, styrelsens, ungdomssektionens och tävlingssektionens. Kalendern uppdateras efter hand. Vi hoppas att detta ska vara ett bra sätt att samla alla aktiviteter på ett och samma ställe.

Här på hemsidan hittar du den under “Klubben > Klubbens kalender”. Just nu finns den också på förstasidan så att den är lätt att hitta!



På personalsidan

…vill vi passa på att tacka vår vaktmästare Bosse för alla år han varit vår klippa. Han har valt att gå i välförtjänt pension. Vi håller på att skapa ett samarbete med Malung-Sälens föreningar som ska ersätta hans tjänst. Vi vill också gratulera Jessica och välkomna lilla Jonna till världen.

 

Till sist

…vill vi säga att du alltid kan höra av dig till någon i styrelsen om vad som helst. Går du runt och tänker på någonting, har förslag på förbättring eller vill hjälpa till med någonting? Ridklubbens ledord är “Trivsel - Öppenhet - Vi-känsla” och vi vill alla klubbens bästa. Det uppnår vi genom god kommunikation och att vi alla hjälps åt. ❤️

  

Varma hälsningar, Styrelsen

 

Uppdaterad: 04 MAJ 2020 20:39 Skribent: Linnéa Magnér
Epost: Adressen Gömd

 

Följ Ungdomssektionen på instagram





sisu

 

sponsorhuset 

Handla från kända nätbutiker genom Sponsorhuset.se
Både du och föreningen får pengar vid varje köp

 

Postadress:
Malung-Sälens RK - Ridsport
Ridhusvägen 12
78291 Malung

Kontakt:
Tel: 028013690, 028013393
Fax: 028013690
E-post: malungs.ridklubb@tel...

Se all info